توسعه آموزش عالي وسئوالات بي پاسخ

 

توسعه و بهبود کمی آموزش عالی در دوره های مختلف گرچه باعث افتخار استان و مسئولین می باشد و قطعا نیز در بعضی موارد جای تشکر و قدردانی دارد اما بهتر است مسئولین محترم دانشگاه یزد به فکر ارتقا سطح کمی و کیفی دانشگاه با هم ( بویژه تربیتی و اخلاقی و اولویتها ی استان ) باشند.

 ما الان در شرایطی هستیم که بی رویه و بدون کارشناسی و نیاز سنجی و حتی در نظر گرفتن اولویتهای استان مرتبا تعداد دانشجو و رشته ها را افزایش می دهیم در حالی که آیا تاکنون مسئولین استان سوالات زیر را از خود پرسیده اند: 
يك: بهتر نیست به جای افزایش کمی در همین رشته هایی که داریم به استاد و دانشجو بهتر برسیم و امکانات آموزش /تحقیق/ تفریحات و ورزش انان را بیشتر کنیم؟ 
دو:بهتر نیست رشته های غیر ضروری و پر هزینه را کاهش دهیم و به جای آن رشته های کاربردی تر و مورد نیازتر در استان بویژه نیاز شهرستانها و روستا ها را( حتی اگر مجبور باشیم دوره های کاردانی را افزایش دهیم) را بهبود و افزایش دهیم؟ 
سه: آیا بهتر نیست دانشگاه از سرنوشت فارغ التحصیلان خود آگاه شود و بعد از تحقیق تصمیم بهتری بگیرد؟ 
چهار: آیا استان یزد و حتی کشور در حال حاضر به توسعه کمی رشته های کاردانی و کاربردی نیاز بیشتری دارد یا اینکه این دوره ها در سطح و کلاس دانشگاه نیست و می بایست هر کارخانه یا شرکت یا اداره و در آینده شاید هر فروشگاه یا بقالی نیز باید برای نیاز نیروی مورد نیازش دانشکده علمی کاربردی و غیره دایر نماید و افتخار آموزش عالی کشور و مسئولین هم تعداد دکترهایشان باشد؟ 

پنج: آیا تاکنون مسئولین دانشگاه یزد درهنگام عصر از خیابانهای صفائیه و منتهی به دانشگاه یزد عبور نکرده اند تا بفهمند که به جای افزایش رشته و دانشجو می بایست اول برای این عزیران کاری کرد و امکانات تفریح /خوابگاه/ ورزش و رفاهی و آموزش انها را بیشتر نمود نه اینکه با این امکانات محدود تعدادی دیگر را هم به انها اضافه کرد ؟ 
شش: آیا نباید دانشگاه یزد و بویژه مسئول آن در زمینه افزایش فعالیتهای فرهنگی و تربیتی دانشجویان کاری انجام دهند تاهر روز شاهد اتفاقات ناگوار غیراخلاقی و ... نباشیم.
وهزاران سوال دیگر که می بایست مسئولین محترم پیش از ارائه گزارش افزایش دانشجو و رشته از خود بپرسند و پیش از راه اندازی به فکر سرنوشت کار و تاثیرات مثبت و منفی آن در سایر رشته ها و خدمات دانشگاه باشند.
به امید انکه به یاری خداوند و تلاش مسئولین خدمتگزار نوش دارو را بعد از مرگ سهراب نیاوریم

:مطالب مرتبط

مجوز پذيرش دانشجوي دكترا در دو رشته ديگر دانشگاه يزد صادر شد

آيا عيدي نوروز به كارمندان شركتي دانشگاه داده خواهد شد

 .توسعه استان واموزش عالي(4)

يزدفردا                            شهروند يزدي
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا